Dobra fotografia jako element budowy wizerunku biznesowego

Dobra fotografia jako element budowy wizerunku biznesowego

Powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą” nie wzięło się znikąd. Nie chodzi tu jednak o urodę, lecz o budowany przez nas wizerunek oraz sposób, w jaki się zachowujemy. Dlatego tak ważną rolę w tworzeniu profilu biznesowego pełni dobra fotografia, którą umieszcza się w CV, na portalach społecznościowych służących do budowania siatki kontaktów zawodowych, w artykułach naukowych lub profilach firmy. Czym cechuje się fotografia wizerunkowa i w jaki sposób reprezentuje naszą osobę w świecie biznesu?

Koncepcja i przebieg sesji biznesowej

Współpraca z fotografem powinna rozpocząć się od rozmowy (telefonicznej, mailowej lub osobistej), podczas której zostaną ustalone wszystkie szczegóły sesji: czas, miejsce, przeznaczenie zdjęć, liczba uczestników oraz indywidualne preferencje i oczekiwania względem efektu finalnego. Jednym z ważniejszych elementów sesji wizerunkowej jest odpowiedni ubiór, który w jak największym stopniu powinien sprzyjać budowaniu naszego profilu biznesowego. Warto postawić na ponadczasowe i klasyczne rozwiązania, jak: garnitur, koszula, krawat, eleganckie sukienki, spódnice, spodnie, stonowane dodatki i pasujące do całości stylizacji buty. Ubrania powinny być czyste, schludne, wyprasowane, bez widocznych mankamentów czy uszkodzeń. Należy unikać jaskrawych kolorów, rzucających się w oczy wzorów, prześwitujących koszul, głębokich dekoltów, zbyt mocnego makijażu czy kolorowych szkieł kontaktowych.

Fotograf powinien również zadbać o odpowiednie tło, jeśli sesja obywa się w studio (najlepiej białe lub w odcieniach szarości) oraz oświetlenie, które nada finalnemu zdjęciu profesjonalnego charakteru. Sesje biznesowe cechuje również charakterystyczny sposób pozowania do zdjęć. Najważniejsza jest wyprostowana sylwetka i naturalny uśmiech, które świadczą o pewności siebie. Warto wypróbować sprawdzone w fotografii biznesowej pozy: delikatne podtrzymywanie ręką brody, a drugą ręką dotykanie łokcia, trzymanie marynarki, dłonie w kieszeniach (z wyjątkiem kciuków), dopinanie marynarki, założone ręce z widocznymi obiema dłońmi. Należy także pamiętać, aby się nie garbić, nie robić zbyt poważnych lub zbyt odprężonych min, kierować ciało delikatnie pod kątem względem obiektywu, patrzeć w obiektyw i zachowywać się naturalnie.

Podczas pozowania warto mieć na uwadze cel, w jakim wykonujemy tego typu zdjęcia: reprezentacja naszego przedsiębiorstwa, budowanie wizerunku firmy, ukazanie jej ludzkiej strony, wdrażanie strategii marketingowej i PR-owej, tworzenie własnego profilu na portalach biznesowych. Pozując w sesji wizerunkowej należy więc spojrzeć na siebie okiem potencjalnego klienta, partnera biznesowego czy pracodawcy i pozować w taki sposób, w jaki chcielibyśmy, aby postrzegano nas i naszą firmę. W ten oto sposób powstanie dobra fotografia, która będzie naszą wizytówką w świecie biznesu.

Author Avatar
by foto-finezja